Terug in Bangkok!

20 januari 2018 - Bangkok, Thailand

Dinsdag 16 januari was eindelijk daar. Onze reis naar Azië begon! Met een flinke portie gezonde spanning stapten we in het vliegtuig en vlogen we van Amsterdam, via Moskou, naar Bangkok. Na een lange reis kwamen we aan op het vliegveld van Bangkok. “Daar zijn we weer!” Het was best een gek moment aangezien de laatste keer dat we er waren nog niet zo heel lang geleden was. Maar oh, wat waren we blij om er weer te zijn!! Hup, de backpack op, de trein in en op naar het hotel. De eerste stappen in Bangkok werden gezet. Alsof we er gisteren nog waren! Bepakt, bezakt en bezweet liepen we door de klamme warmte en stinkende uitlaatgassen van Bangkok op weg naar ons hotel. Veilig aangekomen, vielen onze ogen bijna dicht. We namen de tijd om even bij te komen en zijn daarna Chinatown ingedoken. Een van onze favoriete plekken in Bangkok. Waarom? Overal eten! Niet alleen op elke straathoek, maar gewoon overal! Van vers fruit tot een gezonde maaltijd van nog geen euro. Gelukkig staan niet alleen de straten van Chinatown vol met eetkraampjes, dat is eigenlijk in heel Thailand zo.. Chinatown heeft een leuke sfeer, de straten hangen vol met allerlei kleurrijke versieringen en mensen zijn op hun eigen tempo aan het werk. Zodra je oogcontact hebt krijg je een glimlach, waarna we soms schrikken van het tekort aan tanden...

Tijdens onze eerste reis door Thailand bezochten we al best wat highlights van Bangkok, behalve Wat Arun, deze stond toen in de steigers. Nu was er geen steiger meer te zien, maar een prachtige tempel met onwijs veel kleurtjes en details. Daarna hebben we de Thaise versie van de vakantiebeurs bezocht in Lumphini park. Bij deze beurs krijgen alle uithoeken van Thailand de kans om zichzelf te profileren voor de Thai. Mooi om te zien dat ze dit vooral met de lokale keuken doen! Een erg leuke ervaring om als buitenlandse toerist tussen de locals te lopen!

Ook hebben we een dag uitgetrokken voor het schiereiland van Bangkok: Koh Kret. Het duurt even om er te komen, maar dan heb je ook wat. Rust, stilte, palmbomen, bananenplantages en tempels. We huurden een fiets en fietsten het eilandje rond. Koh Kret is nog niet heel bekend onder toeristen, die kwamen we dus ook niet veel tegen. De lokale bevolking lachte ons toe en wees ons de weg. Het is bijzonder hoe de mensen er leven. In houten hutjes op palen, overal hangt wasgoed te drogen en iedereen lijkt relaxt. Prima eerste fietstocht in Thailand!

Tijdens de laatste dag in Bangkok brachten we een bezoek aan de grootste weekendmarkt van Thailand, de Chatuchak market. Er is werkelijk van alles te koop: kleding, souveniertjes, eten, kunst en servies. Dit was het toeristengedeelte. In een hoekje ver weg gestopt werden zelfs dieren verkocht, zoals konijnen, puppy’s, katten, vissen, cavia’s, aapjes, slangen en mega grote schildpadden. Bizar om te zien en we houden het er maar op dat het hun cultuur is.

Later die dag stapten we in de nachttrein naar Chiang Mai. Een beetje luxe was het wel aangezien we een eerste klas ticket hadden geboekt. Dit hield in dat we een eigen coupé met twee bedjes hadden en aan het einde van de gang toiletten en een douche. Na een prima, maar hobbelige, nacht kwamen we zondagochtend om 7.00uur aan in Chiang Mai. In onze volgende blog meer over onze dagen daar.

1. Jeanne:
    25 januari 2018
    Wat gezellig jullie verslag te lezen..ik reis helemaal met je mee....
  2. Carla:
    25 januari 2018
    Leuk om wat te horen en wat te zien
    Ziet er goed uit, mooie gebouwen.
  3. Wilmique:
    Ik zie jullie genieten!!
    Wat hebben jullie al veel herinneringen in één week😜
    Kus,mama
  4. Yvonne:
    25 januari 2018
    Mooi om te lezen, kijk al uit naar de volgende blog. 😀
  5. Jeanne:
    25 januari 2018
    Komt wel goed met jullie daar....maar hebben ze ook lekkere appeltaart Wilke?
    😉🍰 Lieve groetjes...🙋
  6. Jeanne:
    25 januari 2018
    Komt wel goed met jullie....maar.... hebben ze ook lekkere appeltaart daar Wilke ?? 😉🍰🍰 lieve groetjes
  7. Jeanne:
    Sorry...
  8. Marielle:
    25 januari 2018
    Hoi Koen en Wilke, gaaf om te lezen. Maak er samen een onvergetelijke tijd van.
    GENIETEN!!
    Groetjes Marielle
  9. Oma Riet:
    Erg leuk hoor!
    Ik Kijk uit naar jullie uitvoerig verslag!
    Geniet er van!
    Kus en groetjes oma Riet.
  10. Linda:
    27 januari 2018
    Mooi om te lezen dat het voelt alsof jullie niet weg geweest zijn.
    Kus!
  11. Kelly:
    4 februari 2018
    Haha Koen valt ook echt niet op op de beurs tussen de Thaise bevolking 😜
    Ziet er stoer uit hoor met die backpacks!